При переході на Universal Analytics відображається таке повідомлення.
Це означає, що очікувана призупинка Google Analytics UA все-таки відбудеться. Отже, підготуватись до переходу на новий сервіс варто заздалегідь. Щоб перехід відбувся без будь-яких незручностей чи проблем, слід вже зараз налаштовувати Google Analytics 4.
У цій статті детально описане налаштування GA4 за допомогою такого інструменту, як Менеджер тегів Google (GTM). Він оптимально підходить для відстеження аналітики та управління обліковим записом GA4. Керувати Google Analytics 4 без GTM також можливо, але для цього доведеться працювати з кодом веб-сайту. А значить, потрібно буде залучати розробника. Набагато простішим та ефективнішим рішенням стане використання GTM. Цей метод буде актуальним для більшості користувачів.
Робота з цим інструментом не складна, але потребує часу. В статті наведена покрокова інструкция для налаштування.
На першому етапі слід встановити часову зону та обрати одну із запропонованих валют.
Для цього необхідно вказати URL веб-сайту та ввести назву потоку.
Тут необхідно вимкнути дві непотрібні опції: пошук та тригери, які спрацьовують при заповненні форми.
На цьому етапі потрібно встановити сценарії відстеження GA4 для всіх сторінок. Для цього слід відкрити встановлений на веб-сайті контейнер GTM та додати тег GA4.
Саме тег GA4 дозволяє відстежувати всі перегляди сторінок. Коробкова версія дає можливість відстежувати й інші задані події. Конфігураційний тег виступає в ролі каналу, через який всі події надходять в GTM. Налаштування тегу проводиться таким чином:
З GA4 необхідно скопіювати ідентифікатор вимірювання. Для цього потрібно перейти в розділ адміністратора і натиснути «Потоки даних». Серед запропонованих потоків слід вибрати свій (він був створений у кроці №2), а далі – перейти у розділ «Деталі потоку». Тут буде розташований потрібний ідентифікатор.
Тег конфігурації слід додати в GTM. Щоб це зробити, у GTM треба вибрати опцію додавання тегу та ввести у запропонованому полі його параметри. При встановленні типу тегу потрібно вибрати «Google Analytics: конфігурація GA4».
Додавання власного ідентифікатора. У спеціально відведене полі з позначкою «Ідентифікатор» потрібно вставити скопійований з «Потоків даних» параметр.
Налаштування опції надсилання подій. Щоб увімкнути відстеження всіх випадків перегляду сторінки, слід поставити прапорець поруч з опцією, яка пропонує надсилати подію щоразу при завантаженні конфігурації.
Встановлення назви тегу. Можна вибрати будь-яку назву, для зручності краще встановити зрозуміле та просте ім’я, наприклад, GA4 Configuration.
Додавання тригера. Слід встановити тригер, який буде спрацьовувати при кожному перегляді веб-сторінки. Завдяки тригеру налаштований тег буде спрацьовувати для всіх сторінок сайту.
Після цих налаштувань необхідно перенести всі події Universal Analytics в обліковий запис GA4.
Щоб у майбутньому ідентифікувати через GA4 всі ті ж самі події, які зараз надходять в Universal Analytics, слід ввести відповідні теги в GTM.
Для цього слід використовувати той самий тригер, що й для тегів UA. Створення тегу проходить таким чином:
Додавання нового тегу. У GTM необхідно вибрати опцію створення нового тегу та встановити його тип – «Google Analytics: подія GA4».
Налаштування конфігурації. У графі «Тег конфігурації» слід вибрати назву тегу, який був створений на кроці №4 (GA4 Configuration).
Встановлення назви події. Для зручності ім’я має відображувати тип події, що відстежується. У системи GA4 є певні вимоги до введення імені. Воно має бути вказане малими літерами, а замість пробілів слід використовувати нижнє підкреслення. Приклади назв: form_contact, click_, form_service_y.
Встановлення параметрів, які будуть відстежуватись разом з подією. GA4 автоматично відстежує ряд параметрів кожної події, але сервіс також дозволяє розширити цей перелік. Для цього слід перейти до розділу «Параметри події» та обрати доступні варіанти. Цей крок не є обов’язковим.
Введення назви тегу у GTM. Для зручного пошуку слід дотримуватись стандартного способу найменування тегів. Номенклатура виглядає таким чином: «Подія GA4 – {{insert event_name}}».
Нижче наведено зображення тегу події, яка отримала назву form_sent. Для цієї події також встановлено додаткове значення «value». Воно дорівнює сумі 2000 грн.
Щоб подія в GA4 запускалась таким же чином, як і в UA, необхідно використовувати той самий тригер, котрий запускав тег системи Universal Analytics.
Описаний крок треба повторити для всіх подій в UA, які необхідно перенести в Google Analytics 4.
На наступному кроці необхідно позначити найважливіші події як конверсії. Насправді конверсії в GA4 – це зовсім не нововведення. Вони означають те ж саме, що й цілі в UA.
Щоб визначити подію як конверсію, слід перейти в «Налаштування» облікового запису GA4 та обрати розділ «Конверсії». Далі необхідно вибрати опцію «Нова подія конверсії». Тут не доведеться знову створювати подію, слід лише вказати назву вже існуючої (вона була створена на кроці №6).
Якщо подія була створена деякий час тому і системою вже був зібраний хоча б один її екземпляр, вона буде відображатись у списку доступних до вибору в розділі «Конверсії». В цьому випадку не потрібно вводити назву, достатньо лише натиснути повзунок праворуч від імені події. Таким чином вона буде помічена як конверсія.
Це не обов’язковий крок, а скоріше альтернативний спосіб створення нових подій.
Найпростіший спосіб створювати події в GA4 – за допомогою GTM. Але це також можна робити безпосередньо в Google Analytics 4 на основі вже створених подій. Це складніше, тому вибирати цей спосіб рекомендується лише в тому випадку, коли з якихось причин необхідно відмовитись від GTM.
Порядок створення виглядає таким чином:
В акаунті GA4 необхідно перейти до «Налаштувань», вибрати розділ «Події» та натиснути кнопку «Створити подію».
Після цього слід вказати назву події у відповідному полі. Назву слід складати за тими ж принципами, як і при створенні події через GTM: використовувати малі літери та нижнє підкреслення замість пробілів.
Введення параметрів, які вказують на умову запуску події. Якщо умовою виступає перегляд сторінки користувачем, необхідно вибирати параметр page_location.
Щоб встановлені параметри надсилались разом зі створеною подією, необхідно увімкнути функцію «Скопіювати параметри з вихідної події».
Найчастіше цей спосіб створення нових подій використовується для того, щоб відстежувати перегляд користувачем сторінки подяки.
У кроці №6 було показано, що, крім основних параметрів події до GA4, можна надсилати додаткові показники. Вони встановлюються вручну під час створення нової події. Все додаткові параметри, які були створені самостійно, необхідно зареєструвати. Якщо цього не зробити, вони просто не будуть відображатись у звітах.
Реєстрація відбувається таким чином:
У системі GA4 необхідно перейти до налаштувань та вибрати розділ «Спеціальні визначення».
На наступному кроці слід вибрати правильну вкладку для свого показника: «Спеціальні параметри» чи «Спеціальна метрика». Перша вкладка призначена для розмірів, а друга – для метрики.
В полі «Назва параметра» необхідно вказати, як сервіс GA4 повинен позначати параметр у звітах.
Далі потрібно задати характеристики параметра. В категорії «Області» слід вказати параметр на рівні події чи користувача. У вікні «Опис» можна додати будь-яку корисну примітку. Також у відповідній графі необхідно вказати назву події, до якої відноситься цей параметр.
Зверніть увагу. Спеціальні параметри можуть збирати дуже велику кількість унікальних значень. Через це звіт вийде не точним. Замість конкретних значень у ньому буде вказана вибірка. Щоб цього уникнути, не слід реєструвати спеціальні параметри, у яких може бути нескінченна кількість значень. Прикладом такого показника може бути ідентифікатор користувача.
На розміщеному вище зображенні можна побачити попередження, яке система видає при реєстрації показника з високою кількістю унікальних значень.
Після виконання цих кроків сервіс Google Analytics 4 буде відстежувати ті ж самі події, що й система UA. Після цього можна переходити до фінальних налаштувань.
Спочатку необхідно налаштувати фільтрування внутрішнього трафіку. Для цього потрібно:
Із вкладки «Адміністратор» перейти до «Потоків даних», натиснути кнопку «Вибрати потік» та вибрати «Додаткові налаштування тегів».
Далі слід натиснути «Визначити внутрішній трафік у GA4» та вибрати функцію «Створити».
Ввести всі IP-адреси, які не будуть враховуватись системою, та вказати назву цього списку.
Наступний крок – підтвердити створення переліку адрес для IP-фільтрів.
Після створення фільтру в Google Analytics 4 необхідно його активувати. Для цього слід перейти до вкладки «Внутрішній трафік» (тим же шляхом, що і в 1 підпункті) і помітити новий фільтр як активний.
Якщо для налаштувань GA4 використовується система GTM, необхідно впевнитись, що ці події відфільтровуються із загального потоку даних. Для цього треба виконати три кроки:
Перейти із вкладки «Адміністратор» до «Параметрів даних», а далі – до «Фільтрів даних» та вибрати функцію «Створити фільтри в GA4».
Наступний крок – введення назви фільтру та додавання необхідних подій. Краще за все вибрати назву, яка відображає сутність цього фільтру, наприклад, «Налагоджувальний трафік».
Після створення фільтру його необхідно активувати (це відбувається так само, як і в кроці №10 з IP-фільтрами).
До фільтру можна додавати будь-які події налагоджування.
Якщо необхідно виключати певни реферали із загального трафіку, що відстежується, треба виконати такі дії:
Пошук рефералів. Слід перейти до розділу «Ресурс», далі до «Інформації відстеження», а потім – до «Списку виключень рефералів в Україні». В доступному переліку потрібно вибрати реферали для виключення.
Додавання їх у GA4. Для цього потрібно перейти в «Адміністратор», а далі послідовно до таких розділів: «Потоки даних», «Вибір потоків», «Додаткові налаштування тегів» та «Створення списку небажаних рефералів».
Відключення додаткових рефералів. До списку також можна додати реферали із UA.
Активувати список не потрібно. Це відбувається автоматично.
В одному обліковому записі GA4 можна збирати дані з декількох доменів. Щоб налаштувати цю функцію, необхідно перейти до розділу «Додаткові налаштування тегів» (тим же шляхом, що і у 2 пункті кроку №12) та вибрати опцію «Налаштуйте свої домени в GA4». В цьому пункті слід додати всі домени, які будуть відстежуватись.
В новій версії сервісу Google Analytics 4 доступна функція Enhanced Measurement, яка дозволяє відстежувати наступні події.
Назва події |
У яких випадках подія відстежується |
«Скрол» |
Коли користувач прокручує певний об’єм сторінки. Можна встановлювати різне порогове значення прокручування у %. |
«Натискання» |
При натисканні посилання. |
«Перегляд_результатів_пошуку» |
У разі використанні поля пошуку на сайті. |
video_start, video_progress та video_complete |
При перегляді користувачем вбудованих відео. |
file_download |
Після завантаження файлів із сайту. |
Перераховані події ввімкнені за замовчуванням. Щоб впевнитись, що події відстежуються, слід перейти з «Адміністратора» до «Потоків даних» та натиснути «Вибрати потік». Тут можна впевнитись, що функція покращеного вимірювання ввімкнена.
За необхідності у налаштуваннях можна вимкнути відстежування перерахованих параметрів. Зазвичай це потрібно в тому випадку, коли показники вже відстежуються іншим способом, наприклад, через GTM.
GA4 може зберігати дані протягом різного часу. За замовчуванням встановлено термін 2 місяці. Цього достатньо для виконання стандартних звітів, але не для розширеного аналізу. Щоб збільшити термін зберігання інформації, слід перейти з розділу «Адміністратор» до «Параметрів даних» та до «Зберігання даних». Тут можна встановити період зберігання до 14 місяців.
Universal Analytics перестане працювати влітку 2022 року. Надалі GA4 стане основною платформою Google Analytics. Щоб наступного року мати можливість зробити аналіз за попередні 12 місяців, необхідно вже зараз переходити на GA4.
Описаний у цій статті спосіб переходу на GA4 є швидким та ефективним. Проте не завжди виходить зробити перехід самостійно. Якщо у вас виникнуть будь-які проблеми при налаштуванні аналітики, звертайтесь до нас. Ми допоможемо виконати перехід та вирішимо будь-які складнощі.